"Gnällig" frys, dyra sulor och allt annat....

Frysen fick "spel" igår kväll, maken hade missat att trycka till dörren så den hade stått öppen ett tag och det lilla livet började pipa, som det gör när dörren varit öppen för länge. Bara att trycka på knappen invändigt och stänga ordentlig tänkte jag, för det har hänt förr. Men inte då, pipandet fortsatte, så vi tog med förenade krafter tag i och frostade av, för att ånyo, sätta igång eländet. Ja för det var ett elände, när pipandet hade hållit på i över tre timmar och klockan hunnit bli två på natten, var det jag som fick spel. De flesta varorna inuti, hade vi redan evakuerat till reservfrysen i gäststugan, så jag stängde av "skiten". Det fick bli som det ville, var tvungen att sova för hade tid på ortopedtekniska på KSS klockan åtta.
Efter inte många timmars sömn (max fyra) var det dags att sälla sig till lämmeltåget på 49:an vid den tiden på dygnet. Inte en minut ens hade jag tillgodo, men fram kom jag och i tid. Sulorna var klara, men om jag inte ville gå i joggingskor större delen av dygnet, fanns bara en utväg: Att köpa specialtofflor med utbytbar sula, så dom kunde klistra i och fixa "special-gådon". Tofflor är ju det jag helst väljer att använda så bara att bita ihop och betala, eftersom "diagnosen på remissen" inte var rabatt-berättigad. Snabbt och lätt nära tvåtusen fattigare, men funkar det, så är det ändå värt varenda krona.
Tillbaka till Tibro och Candela resterande delen av dagen. Omgående ringde då banken som vi anmält intresse för att omdisponera våra besparingar hos och när det per telefon var avklarat, pep strax ett sms i fickan, att gräsklipparen var "frisk".
Maken fick hämta, testade direkt när han kom hem och den verkar vara återställd. Gratis var ju inte heller detta, men nästan, tack vare att maken uträttade hämtningen. Han har lite tumme med den firman, tydligen. Det var andra gången (på ganska kort tid), det blev förvånansvärt billigt att anlita deras tjänster.
Sen ringde det igen! Denna gång var det angående det eventuella jobbet jag skrev om för några dagar sedan.
Det rör på sig och om allt går i lås nu framöver, så kanske "tanten" får en riktig anställning igen, -snart.
 
Många äpplen små......nej i det här fallet stora...............
 
blir mer äppelmos, denna gång skalat och skuret av maken, före kok av mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0