Helt ensam

Dagen började med tjänstgöring på Candela, avdelningen kläder behövde en tillsyningsperson och jag hade åtagit mig den uppgiften. Det är som alltid en väldig rusch precis vid öppningstid och ytterligare en timma framåt, sen lugnar det ner sig en aning.
Träffade en del bekanta att prata bort lite tid med dessutom. Fika hinner man också med och idag hade någon bakat hallongrottor som stod så lockande på ett fat. Fick bli en sån till kaffet istället för smörgås idag.
Inhandlade en mekanisk leksak, modell jättestor för framtida julklapp till, ja vem blir det??
De tre stora skålarna i läcker turkos färg med inskription popkorn, chips och godis fanns fortfarande kvar, (förvånansvärt nog) så dom fick också flytta till Fagersanna. Blir förmodligen även de julklappar så småningom, om jag klarar att skiljas från dom, vill säga. (Bearbetningen har startat!)
Med en småkaka i munnen som bränsle, styrde jag efter stängningsdags bilen mot gymet och där var tomt och öde, bara en bil på parkeringen. Inne i lokalen fick jag dock husera helt ensam, vilket jag absolut inget hade emot.
Tvärtom, det är sååå skönt med en tom gym-lokal, att det nästan är njutbart att vara där. (men bara nästan)
Hemma hade maken fått order om att servera middag av en fläskfilé, vilket han hörsammat och det var jag som inte riktigt passade överenskommen tid. Alltså ingen idé att ha åsikter om att maten var näst intill kall.
Dock klagade jag på avsaknaden av rikligt med kokta grönsaker och fick till svar, att det tyckte inte han behövdes.
Känner mig aningen seg och lite sömnig, men "dagens kökspatrull" har startat kaffet, så det kanske gör att man vaknar till lite mer......
Måste ju vara med på lottodragningen ikväll, för nu är det allt min tur. Skulle vara väldigt nöjd med bara en ynka liten miljon, behöver inte drömvinsten. (Kan inte få den heller förresten, eftersom jag inte spelar joker)
Kaffe var det ja......
 

Blunda alla barnbarn, här är fyndet att fundera ut mottagare till.
 
...och visst är väl dessa vääääldigt tuffa och läckra. (ännu bättre med aviserade innehåll förstås!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0