Måndag

Idag gällde att gå upp extra tidigt, för både maken och undertecknad. Han skulle till Töreboda för att ta tåget där före åtta och jag skulle hinna lämna gräsklipparen och beställa glashylla till kylskåpet innan åtta, då min arbetstid startar.
Service och reparation av maskinen kostar förmodligen en bit över tusenlappen och nya hyllan, hämtad i eftermiddag gick på 150:-. Till detta kalas får sedan läggas självrisken på bakrutan som uppgår till 1700;-, tänk vad det är lätt att göra av med pengar!
Får dock köra med "plastruta" fram till onsdag, då de var tvungna att beställa en sådan först. Då är det ju tur att ingen långfärd är planerad, bara Tibro t.o.r. under morgondagen, för långdag på Candela.
Det blåser en aning men annars är det mycket inbjudande väder och jag tar nog en kopp kaffe på altanen om en stund. Behöver sitta ner ett tag och vila ryggen.
Maken har troligen påbörjat sin barnvaktar-tjänst vid det här laget, däruppe i Stockholm. Dit han enligt Facebook hade anlänt.......
 
......och nu är inte golven "törstiga längre", men det är jag!
TV-fåtöljen nästa!
 
Ser ju riktigt prydligt ut, vetja!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0