Sortering i olika former

Tänkte efter frukost börja titta över mitt förråd av redan inköpta julklappar, men hamnade istället i hallens byrålådor för att sortera vantar, sockar, halsdukar och annat smått och gott som gömde sig här. Bland annat dök det plötsligt upp ett glasögonfodral med solglasögon, såna där att sätta fast utanpå de ordinarie glasögonen. Som maken från gång till annan har letat efter dessa, men nu har han två par av denna variant.(så länge det varar!)
Mycket småprylar, vantar, scarfs osv. är nu decimerade till lagom mängd och en kasse att ta med till second hand står i hallen, klar för avfärd med mig imorron kvart i åtta.
Kom sedan på, att jag i fredags köpt en hel låda ljung och traskade raskt ut i det vackra vädret till denna, för att "renovera" fönsterlådorna med hjälp av dessa.
Frysen fick sen släppa till kalkonfilé och grönsaker, så blev det middag idag också.
Nu krävs det nog en kopp svart och lite överbliven äppelkaka sen igår. Därefter får vi se om jag kommer igång med julklappssorterandet, som tanken var, från början av dagen.
Kom flytt av en CD-hylla emellan och lite mekande och blommor som var törstiga och engelsk fotboll.
Men nu då..........
Ser kanske lite ynklig ut i krukan, men färgmatchar kärleksörten rätt bra.
 
Betydligt prydligare nu i fönsterlådan, jag försäkrar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0