Isigt värre....

Ja idag handlade det mycket om is, iallafall fram till lunch, för sen var årets is på Örlen bara ett minne blott.
Klockan åtta imorse hade det spruckit upp så man såg fritt vatten, men skorpan fanns fortfarande kvar, flytande som ett gigantiskt flak mitt i sjön. Hade sedan ett möte med min handledare för att bestämma arbetets fortskridande och rapportera redan åstadkommet. Maken klev också upp i ottan (för andra gången i rad!) och följde med för att teckna sitt Frisktandvårdsavtal, medan jag var på möte.
Det visade sig att han hade kunnat hålla på med hela dagen om så varit, för det gick inte att registrera hans kontonummer hos Nordea på Folktandvårdens datorer. Inte heller besök på banken och telefonsamtal till central kundtjänst fick någon ordning på problemet.
Då slog tandsköterskan och jag våra kloka huvuden ihop och kollade hur det såg ut på mitt avtal som tecknats för ca fem år sedan, med samma förutsättningar (och det fungerar). Strax hade vi lösningen på "gåtan", som inte ens kundtjänst klarade (trots att vi sagt kontot är öppnat på Posten, som ledtråd).
Det fanns ett alternativ Postbanken/Nordea som skulle användas i detta sammanhang.
Släppte sedan av maken vid Hörnebospåret för en promenad, medan jag tog en vända på gymet, inte fullt lika blåsigt.
Då vi återvände hem hade det hänt saker i blåsten och ingen is fanns kvar vid Strandstadsviken, men hua vad det blåste och har så gjort sen dess.
Har suttit vid min dator hela eftermiddagen och tittat på de vita gässen med jämna mellanrum, samt serverat Änderna middag. Jodå vi har också fått mat, idag blev det "bara" matjes-sill med potatis.
"Författare" har ju inte tid att stå vid spisen varje dag......
.....och maken (pensionären) har så mycket att göra så, med sin idrottshistoria. (Men jag var iallafall inte sugen på pannkaka idag, så det är lugnt.)
 
Morron...
 
...lunch...
 
och eftermiddag....
 
samt and-middag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0