En vanlig lördag....

innebär ett besök på second hand, men först upp till Hörnebo för att hämta "billös" bonusdotter som också var shoppingsugen. Hon koncentrerar sig på kläder och skor där, medan jag kollar in allt annat.
Vi hann även handla lite mat innan det var dags för kaffe-avslutning i Hörnebo.
Jag var sedan "tvungen" att vara hemma till Premier League-premiären, då första TV-sända matchen innehöll mina favoriter Liverpool. Jodå, dom vann, men hade lite svårt att göra mål på alla sina chanser. Spelar en rolig fotboll, så det kan nog bli kul att följa säsongen om dom fortsätter så och börjar göra mål istället för att slita på stolparna.
Stickningen av tröjan fortskrider, har nu bara en ärm kvar som kommer att startas på ikväll. 
Köttfärssåsen med mycket ajvar i, var helt och hållet godkänd (av mig iallafall). Medan sopp-experimentet från gårdagen blev sådär, (fortfarande ätbar) men inte gourmet-style direkt. Bara att testa vidare, med andra ingredienser framöver.
Mycket friidrott har det också blivit, men nu ska här skäras sallad till kvällsmat, har jag bestämt....
Sen fortsätter stickandet och Lotto-dragningen får jag ju inte missa. 
Imorron har vi loppis igen, näst sista gången för iår på Tempo Fagersannas lager, men sista gången då jag kan vara med. Nästa helg åker ju maken, jag och tröjorna på utflykt till huvudstaden. 
 
Delar av "foto-jobbet" igår....
 
....och här följer lite till.
 
Godare än den ser ut, men ingen toppensoppa precis. (turkisk yoghurt i)
 
Dagens second-hand-fynd + 5 teskedar. (Totalkostnad 26:-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0