Jag hittade min väst....

Varför är det alltid så att de klädesplagg man trivs bäst med försvinner lite då och då. Har letat efter en svart väst som jag i och för sig haft ganska länge, men den är både skön och "funktionsduglig" (jag har den på mig på fotot i högerlisten här bredvid). Frågade igår på Inredia om jag möjligen glömt kvar den där, men inte så.
Hemma igårkväll finkammade jag hela huset, men fick ge upp till slut. Ingenstans fanns den att finna.
Bara att "sörja färdigt" och gå vidare alltså. Men så imorse när jag skulle fixa ordning i makens bil, vad låg där i baksätet om inte västen. Ett glatt återseende och den blev genast använd pånytt. Nu ska sägas att det inte var första gången just denna väst var på villovägar och man kan ju undra "hur många liv den har kvar", kanske var sista chansen jag nu fick att hålla ordning på den.
För övrigt har det varit militärflygningsdag, inga stridsplan, men stora grå fraktplan flygande på ganska låg höjd över takåsen, samt en och annan helikopter. Bra väder är det också och prognosen säger att det ska vara över helgen. Till och med i Stockholm med omnejd, så det ser hyfsat lovande ut inför marknadsdagen på lördag. Iallafall på väderfronten, hur det sen blir med försäljningen återstår att se......
Brittisk deckare avsnitt tre att se fram emot ikväll....Broadchurch.
 
Då börjar vi inflygningen......
 
...Karlsborg nästa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0