Ledig till heldagsregn

Om jag hade varit av en annan sort, (den sorten som är väldigt väderfixerad) d.v.s. inte accepterar annat än sol sommartid, skulle jag ha varit totaldeppad idag. Första lediga dagen på en vecka och så regnar det hela dan.
Tänk vilken katastrof detta kunnat vara, men vi hade väldigt trevligt besök till elvafikat, satt torrskodda i vårt glashus och pratade i flera timmar. Nu såhär i efterhand känns det nog som om det mest var jag som tjatade, men har man suttit på ett besökscentrum hela sommaren utan besökare, så blir man nog lite pratsjuk. 
Så när tillfälle ges är det lätt att mala på. Det var en f.d. gemensam arbetskamrat i den något yngre generationen som avsatte en förmiddag åt oss "gamlingar". Hon verkar ha tyckt det var kul ändå och är givetvis välkommen tillbaka, anytime!
Sen skulle maken ut på uppdrag åt Fagersanna IF, bland annat inför Hantverkscupen och jag tog tag i ett måste.
Det var nästan två veckor sen senaste besöket i Hjo hos mor, så lika bra att fixa det när det inte var "playa-väder" .
Halva priset hade dom också på den tillfälliga kläd-outleten vid infartsvägen och Hem&Hobby behövde tittas till. 
Satte mig i TV-/stickfåtöljen med lite tomatsoppa till kvällsmat efter återkomsten och somnade så skönt en stund. Jo då hann allt äta upp soppan innan jag slocknade, så än har jag inte spillt på mig idag.
Apropå spilla, så måste man ju tvätta och det har gått några maskiner med påföljande upphängning under dagen. Är nu redo för arbetet imorron igen. Därefter väntar lunch med kompisen på Inredia restaurang. Hoppas de har nå't riktigt smarrigt på menyn.
Freda samvetet på fredagen kan väl sen passa bra, så en tur till gymet får det bli på det.
 
Solen har ju lyst med sin frånvaro hela dan, så denna variant på solnedgång ikväll.
 
Varför har ingen uppfunnit en "tvättvikningsmaskin"......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0