Jag var där......

...på Rekryteringsmässan i Inredia-huset i Tibro. Nu gick jag inte dårifrån med något nytt jobb, men knöt en del nya (och gamla) kontakter. Dessutom blev jag tillfrågad av TV4 om han fick göra en intervju, som i såfall skulle sändas på de lokala nyheterna. Varför inte tänkte jag och gjorde så. Med lite distans till händelsen hade det väl kunnat blivit bättre än det blev, men jag överlever väl exponeringen om det nu skulle bli ett inslag ikväll.
Det är väl alltid det där klassiska, varför sa jag inte så......istället.
Nu får vi se om kontakterna går att jobba vidare med, såpass att det mynnar ut i något jobb framöver. Grundidén är iallafall positiv, att arbetsgivare och arbetssökare träffas personligen. Då måste de prata med en om man går dit och kan inte "fördomsfullt rata" vissa, efter exempelvis ålderskriteriet. När man står öga mot öga, för "att sälja in sig" är det inte lika lätt att sortera bort direkt, som ett CV på papper.
Över två timmar tillbringade jag på mässan, för att sedan fortsätta till Hjo, köpa en ny vaxjulduk till köket och hälsa på mor. Där fick jag skriva julkort åt henne, bl.a. ett till mig själv......
Stannade bara en kort stund, för det härjade magsjuka på avdelningen, så ville bort från den miljön såfort som möjligt.
Nästa anhalt gymet, efter det Second hand, där gick det åt en dryg hundring och Tempo i Fagersanna snodde mig på tre såna. Maken hade fått order om insättning av förberedd gratäng och den var klar att hugga in på när jag landade härhemma igen framåt halv fem. Det var skönt med dusch nummer två idag och tvättmaskinen jobbar på bra....
Får väl trycka på TV:n och kolla läget snart.......
 
En liten del av rekryteringsmässe-"kaoset" på Inredia.
 
På hemväg från Hjo hamnade jag bakom en inte alldeles nytvättad postbil.
 
Våra kommunala metallgranar i Fagersanna.
 
Den får duga som julduk tycker jag allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0