Långfrukost och tomteverksta'n i Stenum

Hade idag avtalat med den kompis som inte kunde närvara vid knytkalaset i söndags, att komma på sen frukost.
Både hon och Swea (lånad whippethund), klev in genom dörren lagom till elvakaffe med tilltugg. Nej jag hade inte ätit någon frukost så dags idag. Är väl lite "udda" (på mer än ett sätt kanske) och kan faktiskt helt glömma bort att äta just frukost.
Det hade ju varit betydligt mycket bättre om jag kvällstid hade glömt att stoppa i mig, (både det ena och det andra) men vid den tiden på dygnet är hungerkänslorna väldigt vakna.
Bara att konstatera och acceptera, att sån är jag!
Maken flydde fältet och begav sig på fika hos f.d. lantbrevbärarkunder istället, med en julblomma.
Vi andra satt både länge och väl, pratande, där vid köksbordet. Så länge att ytterligare en kompis hann komma förbi efter ett roligt (not) möte på Arbetsförmedlingen. Hon skulle sen åka till "tomteverksta'n" i Stenum och hämta en massa grejer och föreslog oss att haka på. Varför inte tänkte jag då. Tomtar är ju alltid kul att "träffa" och man kan ju alltid önska sig något, ett jobb eller så. Har väl kommit till det stadiet att även långsökta lösningar är värda ett försök.
Då kan jag ju rapportera att även den varianten är testad.
Men på grund av hög ålder och bristande snällhet under året, samt slarvandet med gröten till frukost, låg väl redan oddsen från start på en lägre än låg nivå.
Dock fick vi go'fika och några nya vänner med hem till Fagersanna att förgylla juldekoren med.
Nu återstår bara en del internetjobb och räkningar att betala innan jag har tid för John Blund, om han nu behagar göra visit.
 
Tagen på bar gärning så att säga, men ivrigt "påhejad av kollegorna".
 
Frukosten framdukad, att avnjuta....
 
Va, tomten?! nä var visst bara maken som justerar food-courten en aning, på förekommen anledning.
 
Det är här det "skiter sig", för min del....... 
 
...men den här nissen följde gärna med till Fagersanna, tillsammans med en snögubbe.
 
Rondellkonst från Hallenbergsrondellen i Skövde, som passerades i mörkret på hemvägen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0