På banan.....

än så länge. Brödkakorna utbakade, jäser just nu och ska snart in i ugnen en stund. Därefter ut i blåsten en sväng till Tibro för "my favourite bit in life", Sportlife (haha). Där fick jag allt till det, återstår att se om  det blir mycket prat och lite verkstad, eller tvärtom.
Nu var jag väl lite snabb i ambitionen kanske, för det gamla ordspråket: "Gör inte idag, vad du kan skjuta upp till morrondagen", är ibland ganska klokt. Har nu (efter en vända i köket med matförberedelser) beslutat att det tar jag imorron som julklapp till mig själv. Efter Hjo-besöket får maken sitta i bilen och lyssna på ljudbok en stund halvvägs hem, medan jag roar mig. Är garanterat inte många (om någon) på gymet vid ettiden på julafton. Det känns lockande.
En resa till Tibro blir det oavsett, eftersom bilen ska ha bensin, V75 lämnas in, lite mat bör införskaffas till och Apoteket behöver återbesökas.
För övrigt chattade jag med en släkting i Portland, Oregon, USA alldeles nyss. Hon följer Gävlebockens öden och "äventyr" via nätet och hade förutspått dess "död" till 14 december, men fick medge sin felgissning.
Vi kom att prata om en trälåda, hennes släkt skickade med exklusiv choklad till far, sista julen han levde. Hon är mycket för återvinning i alla former och undrade om den kommit till vidare användning,
vilket jag omgående kunde bevisa. Ganska imponerad blev hon och glad, att den funnit en ny uppgift.
 
"Chokladlådan" med inskription till far, fungerar numera som hem till mina gummiband.
 
Ganska välbesökt, av både små och stora flygfän på Berg's foodcourt....... 
 
.....medan jag "roade mig" i köket.
 
Tack för maten, nu ska vi "åka" och bada.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0