Stompa till frukost och jobb att söka....

Alltid kul att testa nya saker, idag blev det bakning av tunnbröd s.k. stompa till frukost, i sällskap av en kompis som tog en förmiddagspromenad hit.
Av snön är det bara fragment kvar nu, vilket känns ganska skönt även om det är fint med det ljusare täcket på marken. 
I det pågående arbetet med mormor, kom jag plötsligt på att det kanske vore av värde att föreviga lite av hennes hantverksgärning också, ska därför ta kort på en del alster att bilägga berättelsen.
Har sedan haft problem med att byta lösenord på Min sida hos Arbetsförmedlingen (den som ska användas till aktivitetsrapporteringen) fick ringa supporten, som hela tiden antog att det var jag som skrev in fel.....vilket INTE var fallet. Efter att tekniksupporten bytt lösen ytterligare en gång gick det slutligen, på försök TRE att få det lösenord jag bestämt mig för. Ja se teknik, men det som retar mig mest i det här fallet är att de trodde bristen låg hos "brukaren".
Där gick ytterligare en halvtimma av dagen, hej och hå.....
Sen hittade jag ett förslag på jobb att söka från AF till mig, där på min sida: 
 
Balett/danslärare
Vi söker dig som vill hjälpa föreningen moderna gymnaster en förening som har sina rötter i stockholm och inflyttad till skövde
för 10 år sedan.
Hur vi jobbar!
Vi jobbar med barn mellan 5 år-19 år.
Vi har även kurser för vuxna .
Vi har egen lokal och är oberoende av kommunala bokningar.
Vi söker även balett lärare som är utbildad.
Vi kommer att öppna ny ( RG) sektion i Södra ryd därför söker vi nya krafter som kan medverka i vår fina förening.
eleverna oftas delas på två grupper miniorer och juniorer som tävlar.
Åker du from stockholm /Småland eller Göteborg,Föreningen 
står för vis reseersättning.betalar 
Våra krav.
Du skall kunna Rytmisk gymnastik eller AG.
stor merit om du har tävlat i RG och har varit i bra nivå.
Du skall ha vinnarestink och tävlingsmanniska som sprutar enrige och idé.
Skicka din CV med bild 
skriv din ref: glömt inte söka ändå.
Vi utbildar de som har förutsättningar.
Sök ändå.
Lön: timanställning /deltid/fast Lön
 
Vad tycker Ni, verkar det seriöst, korrekturläst....... och framför allt matchat till mig. Kan faktiskt se varför, då det står under studiecirkelledare. Ytterligare bevis på teknikens under....(ligheter).
 
Ja ikväll får jag väl kolla in Ernst eskapader och alldeles snart ska jag titta på "Drömhem vid havet" som jag missade i tisdags.
En kopp kaffe blir det nog också...eller två.
 
Stompa är tunnbröd bakat i stekpanna...
 
....det gamla brödet fick dom.
 
Ett smakprov av mormors hantverk.
 
Alla hittar vi något att sno från småfåglarna.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0