Väderlek för kortsortering och kex....

Visst är det väl lite spännande att börja riva i gamla kort, ett tag iallafall. Men ju längre man håller på ju tråkigare blir det, vilket jag kan vittna om idag. Nu handlade det bara om grovsortering och iordningplockande av röran i två av stora svarta skåpets lådor, men trött i både huvud och rygg blir man lätt efter sådär en femtimmars-sittning.
Allrahelst då det föregåtts av det årliga mormors-kexbaket, dessutom till ackompanjemang av vinande blåst med yrande snö.
Ja inte blev jag glad inatt när jag precis innan sänggåendet kunde konstatera hur snöandet hade börjat. Så har det sen hållit på hela dagen och gör fortfarande.
Till och med har snön letat sig in i glashuset, med god hjälp av vindbyarna som yrt runt nederbörden.
Glömde ta ut stekpannan då jag satte på ugnen och fick ställa ut en glödhet sådan i snön, tog inte fem minuter innan den var täckt av ett lager is.
Maken pallrade sig ut framåt eftermiddagen och skottade av det värsta, samt "letade rätt på bilen" för att sedan ta sig till sporthallen i Tibro. Där spelas nämligen Möbelcupen denna helg, antar att han kommit fram.......
Själv ska jag sitta vid dumburken och sträcka på ryggen som är ganska så trött, efter bak, kortsortering och en aning öm sen gårdagens djupmassage.
Kexen är provsmakade till eftermiddags-kaffet, nu blir det en dusch och sen en "inventering" av kylskåpet efter fredagsmys......
 
Vid halvtretiden inatt, hade det börjat...
 
....klockan tio såg det ut såhär.....
 
....och såhär inne i glashuset.
 
Bara att fortsätta med resten, en låda blev "klar" inatt och är tillbakaställd i skåpet....
 
 
Tre plåtar kex blev det.....
 
Jo dom fick både bröd och solrosfrön idag.
 
Välkommen till gäststugan....(haha!)
 
Vilken tur att inte jag skulle ut och åka idag.....
 
Och så bjuder jag på ett kort med tomten, då inte barnbarnet Leo tror att den riktiga kommer till Fagersanna.
Här är bildbevis, med hans mamma och morbror Oskar (syns bara fötterna) som pratar med honom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0