Resten av lördagen

Efter i förra inlägget nämnda "hotellfrukost" bar det iväg, för Berit hem till Skara och sen för mig och maken till Tibro. Han skulle lämnas av i Sporthallen för fortsatt funktionärsjobb på Möbelcupen (damer).
Jag fortsatte till second hand, där man alltid träffar någon eller några trevliga bekanta att byta ett ord eller två med. En femtiolapp fattigare, men ett par saker rikare blev jag på kuppen.
Gick sedan över gatan till present- & inredningsaffären Förr & Nu, där ungefär samma summa pengar lämnade min plånbok, i utbyte mot andra trevligheter.
En liten loppis fanns runt knuten, som fick ett besök när jag ändå var i krokarna, men ingenting föll i smaken.
Hem och äta rester från gårdagskvällen till lunch, titta på inspelade "På spåret" och Skavlan, så nu är jag "ikapp" i TV-tablån....
I väntan på Melodifestivalen sökte jag ett jobb, leta lite bussresor, stekte köttfärsbiffar och satte glassmaskinen i arbete.
Snart så finns det chokladglass att provsmaka. Det blev mjukglassvariant idag, av någon för mig oförklarlig anledning, men det var ingen nackdel kan meddelas.
 
Här dom fina tulpanerna som Eva hade med sig igår, tack!
 
Glassmaskin i arbete....
 
...och söndagsmiddag förberedd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0