Solen gjorde oss den äran...en stund

Idag var det något som inte riktigt var sig likt, när vi kom upp, det var så ljust. Ganska snart fick jag klart för mig att det berodde på solen. Nu hade vi saker inplanerat, så någon promenad i solskenet blev inte av idag, men om repris kommer imorron, är det inte omöjligt att jag faller för frestelsen.
Maken skulle idag till en "likasinnad" (dvs. idrottshistoriker) i Hjo och jag passade då på att besöka Hem & Hobby för att se om där fanns förvaringslösningar till min nyfunna städiver. Hittade lite som nog fungerar rätt bra, så länge ialla fall. 
Återträff blev det sedan på hemmet hos mor. Vi satt en stund och pratade innan det var dags för hennes lunch, då passade vi på att fara vidare. "Bröderna Bräder" i Tibro blev nästa anhalt, för att kolla om dom möjligen hade hyllor till våra garderober och se det hade dom.  Dock bara ett enda exemplar, men det räckte ju att prova med och fler skulle han ta hem till imorron.
Lunch avåt vi på Millners innan vi bokade service till bilen i nästa vecka på närliggande verkstad. Det har vi glömt bort, så den har inte varit på "skönhetsbehandling" på snart två år. Fy på oss så slarvigt!
Hemma satte jag igång med att skruva fast, först en trådback (som jag också inhandlade) i garderoben i tvätten, funkade utmärkt, sen till sovrummet med hyllplanet. Det var ännu enklare att få dit och omdisponeringen av klädförvaringen har startat. Fortsättning imorron (som utlovat), när jag införskaffat fler hyllor.
Men nu är väl faran den att maken inte hittar sina kläder, för det är hans förvaring som behöver åtgärdas.
.....men han får väl fråga som vanligt!
 
Efter maten tog vi en sväng bland "raggarbilarna".....
 
Makens favorit, bud över 200.000:- stod det på prislappen. You wish!
 
Vem John Millner är/var förtäljer inte historien, men etablissemanget heter ju Millners så nå't samband är det...
 
Det var en gång en julkärve....den "is no more"....
 
men innan solen sänkte sig idag, hade jag städat undan skräpet och ny mat fick dom också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0