Söndag i tristväder

Maken åkte på förmiddagen till Sporthallen för tredje och sista dagen av fotbollscupen och jag kravlade mig så smått ur sängen strax därefter. Som framgår av rubriken, inbjöd inte väderleken till promenad, så det sket jag i, på ren svenska.
Men småfåglarnas mat var återigen nästan slut därute i trädgården, så dags att fylla på. Fick i samband med detta lite frisk luft ändå och på köpet en "rutchkane-färd" nerför vår lilla gräs-slänt. Ja tar man av ren lathet på sig makens (för stora) foppatofflor i rådande väderlek, är det ju som att be om det. Så kunde inte skylla på någon annan, utan fick vackert stå mitt kast. Nu blev det inte så farligt, gjorde bara lite ont en stund, precis när jag "landade" och direkt varmt var det ju inte heller, med kjol.
Varför lär man sig aldrig? Foppatofflor i snöslask, kan ju bara sluta på ett sätt, vilket det också gjorde. Inga bestående men den här gången, men.....
Framåt fyrasnåret anlände så sonen för att äta söndagmiddag. Han blev helt klart intresserad av menyn via bilden på Facebook.
Sen följde lite tekniksnack (i vanlig ordning) angående datorer och telefoner, då även far var hemkommen med ytterligare spörsmål, när jag var klar med mina.
Nu återstår bara lite Midsomer-mord och eventuellt en del annat på TV, innan dagen är till ända.
 
Det ser kallt ut....för bofinken.
 
I väntan på söndagsmiddagen. Ja dom fick väl lite gammalt bröd....
 
 
"Småfåglarna" äter lunch. Vem är störst, huset eller fågeln, det är frågan?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0