"Gofika & moppemacka"

Fick sent igår kväll en förfrågan från bonusdottern i Hörnebo, om att vi skulle ta en gemensam raid på second hand i Tibro, innan vi fortsatte till det som en gång var Syster Yster café (numera Brödboden) för en fika.
Nappade givetvis direkt på ett sånt utmärkt förslag, ingen beslutsångest där inte, bara att köra....
Vi strålade samman på Candela, hon kollade sko- och stövelavdelningen noggrant och jag "kollade resten". Båda hittade vi varor väl värda att köpa, för billig penning som vanligt.
Nöjda med detta fortsatte vi så till fiket. Hon hade bestämt sig för en semla, medan jag tog en macka, följd av en liten fyrkantig kaka, som såg väldigt intressant ut. Alltsammans smakade mycket bra till en redig slurk kaffe med påtår. Kan framförallt rekommendera fyrkanten, som hette Nussia och dessutom visade sig vara glutenfri.
Därefter dags för mig att hämta postorderpaket på ICA, samt proviantera hos Tempo Fagersanna på hemvägen.
Hade en del tid till godo på min deadline, då jag var tillbaka redan vid halv två.
Maken hade bokat bilen resten av eftermiddagen för att titta på fotboll i Karlsborg. Det var väl Fagersanna IF som spelade nån träningsmatch, eller två.
Nu klev han förresten in genom dörren, med"moppemacka" till mig och pizza till sig, från Mölltorpsgrillen som han passerade på tillbakavägen.
Så återstår TV-kvällen med handboll, slottsstjärnor och isprinsessor från Tibro.
 
Premiärköp av semlor för iår, får bli kvällsfika.
 
Provning i full gång, som vanligt en del bra och annat mindre bra......
 
"Moppemacka" = stort "pizzabröd" fyllt med skinka, ost och kebabsås. (redan slut!)

Kommentarer
Postat av: Ingvor

Mycket bra val av seml!a

Svar: jo förstod jag nog du skulle tycka, sanningen var väl snarare att det inte fanns så mycket val. Men god var den, precis avslutat det "kalaset"
Gerd Berg

2013-01-26 @ 19:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0