Intet nytt under solen....

 
Har det förresten ens varit någon sol idag? Tror faktiskt inte det när jag tänker efter.
Men fåglarna har fått lite mer mat igen och jag har hämtat posten. Inga skrämselbrev idag, men heller inget nytt beslut om de "konfiskerade pengarna". Det har gått en hel månad av tystnad nu....
Skickade igår in en jobbansökan och hittade ytterligare ett möjligt objekt idag, som jag ska söka.
Man ska väl hålla hoppet uppe (precis som inför varje lottodragning), men lika besviken blir man när det är stendött på intressefronten. Inga mail, inga telefonsamtal och inga "snigelbrev", med kallelse till intervju(er).
Det är väldigt lätt hänt att man fullständigt ger upp till slut, och nu pratar jag inte månader, utan om år av "tysta leken". Det är en ständig berg- och dalbana av att intala sig själv...att nästa gång, eller gången därefter eller tålmodigt vänta på det femtioelfte tillfället. Men helt ärligt, (nu ljuger jag faktiskt inte) så har det passerat minst fyra såna intervaller sen jag startade mina evighetsansökningar utan respons.
Tycker nog att jag varit väääldigt tålmodig och ihärdig, men slutligen tar orken slut.....
Vägs ände är här........nästan iallafall.
 
Får muntra upp mig med en solnedgång....
 

och lite goda kakor. (finns bara en kvar nu, den sparar jag som motivationsproviant till imorron)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0