Men det är som det är...

Spelar ingen större roll om det "drar i syd-tarmen", blir ingen resa inom överskådlig framtid iallafall.
Vädret har inte heller idag orkat bli till det bättre, utan fortsatt grått och tråkigt. Det fick bli en tur till second hand för att eventuellt hitta nå't kul fynd, men det sket sig det också. Idag var en av de där sällsynta dagarna, då jag gick tomhänt därifrån, hittade dock ett par bekanta att byta några ord med.
Några inköp av vardagskaraktär stod sedan på listan, men strax var det åter dags att styra bilen mot hemmet, i mörkret igen. Flera grupper med motionärer mötte jag på hemvägen, bra att de alla hade både lampor och reflexvästar.
I hallen, vid hemkomsten stod ytterligare en iklädd reflexväst, påväg ut på en promenad i det "vackra vädret".
Mellandagarna är ju officiellt slut vid denna tid, men jag tycker nog ändå att det har varit ett par bonus-dagar på raken nu.
Dags för nå't annat alltså, så imorron ska det åkas till storsta'n för inköp av ny micro bland annat. Den vi har nu, "går nämligen baklänges". Ställer man in ratten på två minuter, kan man strax därefter upptäcka att den är nere på fem. Inte direkt idealiskt, om man inte är uppmärksam, kan det få oanade konsekvenser.....
 
Det tar ett tag innan vi är där igen, men det blir iallafall ljusare för varje dag nu.....
 
...och jag är MYCKET tacksam så länge jag slipper detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0