När "bäbisen" fyller trettio, är man gammal då?

Känner mig dock inte gammal i själ och hjärta, men om vi även räknar in kroppen, så kanske, lite iallafall.
Visst ska man vara ärlig, men det är så lätt att bedra sig själv och intala sig att man inte är en dag äldre än trettio,  så varför skulle inte alla andra runtomkring vara lika lättlurade egentligen.
Det är faktiskt bara på omgivningen man kan konstatera att åren går, för egen del, (och om man springer fort förbi alla speglar) märker man ingen skillnad.
Men när minsta "bäbisen" hunnit fram till trettiostrecket, kan man bli lite tveksam, men bara en stund......
Fortfarande hyfsat nyfiken på världen och energi kvar att spendera, men på vad?
Den officiella omgivningen har helt uppenbart bestämt, att undertecknad är för gammal och inget intresse finns att syna "tanten" i sömmarna för eventuella uppdrag. Men i " stramt koppel" ska dom hållas, även om dom går fot.
Efter att ha bjudit sonen på födelsedags-frukost och avlämnat presenter, har jag ägnat resten av dagen åt att lydigt rapportera mina jobbsökaraktiviteter (för det var dags igen) och utökat listan med två nya ansökningar dessförinnan.
Sen har två fulla kartonger blivit packade med prylar att köra till second hand under morrondagen.
Idrottsgalan är också tittad på, men nästan det enda roliga där, var väl Kalle Moraeus och Lisa Marklunds låt.
Apropå låtar, så var det längesedan jag tyckte det kom nå'n ny bra sådan.
Men nu har jag "hittat" en, Pinks "Try" är riktigt bra.....och då kan väl åldersvarningen inte vara i katastrofläge riktigt än, eller......
 
Det är den här grabben som har blivit stor....
 
Han leker dock fortfarande gärna med bilar, i en annan dimension numera bara......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0