Så rätt dom hade.....

redan på tidigt sjuttiotal, Hoola Bandoola band, när dom sjöng: Vem i hela världen kan man lita på.....
 
Idag kom, efter sex veckors väntan, besked angående min överklagan om indragen ersättning för åtta lovdagar.
Jag säger bara som Sverker: "Ska det vara på detta viset...."
 
Här är ett foto på Försäkringskassans motivering.
 

Vad lär man sig av detta?
1. att när enskilda tjänstemän inte kan sina jobb får tredje man betala priset...
2. att du själv ska hålla reda på alla regler och tolkningar så "du inte gör fel"...
3. att det inte är någon bra idé att ringa för att få upplysningar, kräv allt skriftligt
4. att du har högre krav på dig att tolka bestämmelser, än den som är anställd att handlägga ärenden?
5. att sån't här är ok att lägga energi på mitt i jobbsökeriet, men inte att förkovra sig med distansstudier.
6. att du som för övrigt badar i ersättningspengar inte ska klaga
7. att om du ändå gör det har du i alla lägen bevisbördan gentemot överheten.
 
Bittert? Ja tacka f..n för det. När man fått felaktig information vid flera tillfällen och sedan inte har en suck att få upprättelse. Med rätt upplysningar från början hade problemet aldrig uppstått.
Slutligen, hemska tanke:
Jag är förmodligen bara en av många.....men tyst och snällt tar jag inte sånt här!
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0