Det började ju bra......

Tur att man har uppnått den aktningsvärda ålder som man har......
Vid det här laget har jag lärt mig att inte stressa upp mig i onödan, vilket är en stor hjälp när oförutsedda grejer händer, så ock idag. Första riktiga arbetsdagen på sommarjobbet, var jag på plats i mer god tid än vad som är vanligt för min del och fann entrén tom. Tog då hissen upp till översta våningen, för det brukar vara fika vid denna tid, men fortfarande ingen i sikte. Satte mig ner och väntade då jag faktiskt var en aning tidig och strax dök det upp "assistans".
Fick veta att ordinarie var sjuk, men skulle få viss vägledning som start, av inryckande.
Dags att sätta på dator och kolla om min inloggning var fixad, nä se där var det nå't fel med tekniken, som nog skulle ta nå'n dag till att få ordning på.....
Kunde iallafall svara i telefonen och klarade att förmedla den information som efterfrågades, alltid något och en tysk familj dök upp i foajén, så jag fick köra lite turism-propaganda/historik samtidigt som jag uppmanade dom att gå runt i huset och titta. De var nöjda och faktiskt ganska imponerade när de lämnade byggnaden.
Så kom utställningskonsulten som jag skulle träffa angående den framtida morfars-utställningen och här hade jag dabbat mig och antecknat först imorron, så mappen låg hemma.....
Nu gjorde inte det så mycket eftersom han ändå ville se alstren live, så vi bokade eftermiddagen hemma hos mig imorgon, men innan dess nya tag på Inredia med en tillfrisknad kollega, (hoppas vi på).
Sen blev det en tur till mor i Hjo, lite inköp på väg hem och här låg en lapp på diskbänken att maken var på fotboll, vilket jag redan imorse listat ut då "gatuprataren" var utställd på Fagersannas genomfartsled, med reklam för matchen.
 
"Utsikt" från min nya arbetsplats, några veckor framöver och även i höst på andra våningen med iordningsställande av morfars-utställningen
De nya Tibro-brochyrerna har kommit och gott om folk var det som lunchade på restaurangen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0