Sista "heldagen".......

....går stadigt mot sitt slut. Nu har jag bara halvdagar kvar av receptionist-jobbet på Inredia, tiden som återstår. Även idag har det varit några besökare, som varit genuint intresserade av huset med innehåll (inte bara maten). Visst åt dom också, men tog därpå en rejäl vandring och frågade en del. Vissa saker kan jag ju svara på, men tyvärr "strejkade" tekniken vid Tibro-kartan, så man kunde inte byta bild eller se informationen på touch-screenen.
Inte heller hjälpte det att trycka på "norsk-knappen" (dvs. stänga av och sätta på) utan fortsatt "jag vill inte-beteende" som gensvar.
Intresserade personer såg då en anledning att komma på återbesök vid tillfälle och jag "skvallrade" för vaktmästar'n, som kommer och tittar till det imorron.
Gårdagskvällens grillfest renderade mig en matlåda, medan övriga klanen får nöja sig med pannkaka. Stackars dom, för grillad kotlett med potatisgratäng är ju mycket godare. Nu serveras visserligen inte något vin till idag, men det slinker nog ner bra ändå.
Att fylla på matförråden faller sedan på min lott efter avslutad arbetsdag, då de andra har fullt upp med att bada och softa. Men slipper jag bada så kan jag väl mer än gärna handla lite istället.
Kvällen kräver dessutom kakbak till mors 85-årsdag imorron. Har lovat henne att bjuda äldreboendets innevånare på Tosca-tårta, med anledning av dagen.
Sen ska jag försöka mig på ett experiment med en ny soppa, (man tager vad man haver-variant även denna gång) men inriktning tomat.....
Morgondagens "lunchgäster" får avgöra om utifall jag lyckas eller ej, att fixa en ätbar soppa.
"Nu ä' ja' trötter" efter utförda uppdrag och (redan) imorron är en annan dag.
 
Potenciell besökare?......nej visade inget intresse alls!
 
Här puttrar tomatsoppan......
 
...mors födelsedagskaka.....
 
....och här försvinner dagens sol.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0