Inredia-start!

Idag var första dagen på sommarjobbet vid Inredia design & informationscenter i Tibro. Allmän information, påskrift av anställningsbevis och träffa arbetskamraten som också ska jobba i sommar. Det blir förmodligen enda gången eftersom vi ska jobba om vartannat, när hon är ledig arbetar jag och tvärtom.
Nu blir det ett uppehåll för min del till 3 juli, innan jag arbetar där nästa gång, så får fortsätta med utställningsprojektet fram tills dess.
Jobbade halvdag och fortsatte sedan ner till Hjo, för visit hos mor samt lite shopping i intressanta affärer.
Lagom sen att titta in till second hand på hemväg, fick till och med stå i kön innan de slog upp dörrarna klockan tre. Några enstaka fynd kom med hem och lite proviant på Tempo Fagersanna blev det, när jag passerade där. 
Maken hade match idag (som lagledare) så honom har jag inte träffat mer än en timme på hela da'n. Men vi har ju å andra sidan umgåtts några år, så......
Fint väder till  trots är nu en del nödvändigt datajobb undanstökat, så dumburk och stickning: "Here I come!"
Imorron ska jag ta en del prover, som var förutbestämt sen februari och därefter blir det massage, vilket inte är fy skam.
 
Åkte vägen över Hörnebo-Ingelsby på hemväg, där "åna" flyter ner mot Tibro.
 
Balteryd hembygdsgård, skolhuset.
 
Nyinköpt fynd, väntar på smågrabbar......
 
Hortensian trivs på trappan, än så länge.....
 
Bilmagneten på plats....
 
På pionerna kan det gå an att ni bosätter er.....
 
Jordgubbar på gång....
 
Spaden stöttar sig mot muren och vilar efter arbetspasset.
 
Min årliga röda pion, för det kommer bara en blomma varje år.
 
Sommarkväll på Örlen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0