Loppis och plastparty, livet är hektiskt.....

När jag kom ur sängen imorse, kunde jag läsa på Facebook att sonen äntligen skulle gå och lägga sig i en.
Han kan inte ha sovit många timmar de senaste tre dygnen, men nu ikväll funderade han på att ta ett morrondopp, vilket han illustrerade med hotellets pool i fågelperspektiv. Jo dom är på plats i L.A. och ska påbörja tredje äventyret "over ther". När vi sover är dom uppe och tvärtom, man får väl hoppas han uppdaterar sin Facebook ordentligt, så vi vet vad han gör. (ja allt lär han väl inte berätta förstås)
Efter lite frukost i magen, bar det iväg till loppis i lanthandeln. Det var inte så många som hittade dit, men en del försäljning blev det ändå. Sen snabbt hem för att värma lite rester, för att direkt därefter åka till "världsmetropolen" Hönsa, där det var plastparty hos "fiket i skogen". Fint väder bjöds det också på, samt fika och vi gottade oss där i solen. En del inköp av plast i bästa kvalité vart det också, men bara en liten, liten kanna för min del.
På hemvägen stannade jag till hos Örlenbadets Pizzeria och handlade just en pizza med hem, att dela på.
Medan jag väntade på den kollade jag in badgästerna. Ett tiotal bilar fanns på parkeringen, men det var ingen direkt trängsel i sjön. Några doppade tårna och andra hade dröjt sig kvar för att sola lite till.
Pizzan var godkänd och numera slut. Dags nu att ta sig an den första av två fotbollsmatcher på TV:n ikväll. Uruguay mot Italien, vilket inte känns sådär superintressant, men värt att sätta på apparaten för iallafall. Håller givetvis på Uruguay, då Italien aldrig fallit mig i smaken som forbollsnation.
Senare vid midnatt blir det intressantare Brasilien-Spanien, den ser jag fram emot.
Måste bara hålla mig vaken.......Frisk luft och sol blir man lite trött av, känner jag.
 
Ganska vanligt att jag glömmer ta kort, här är plastpartyt redan över och fikat urdrucket.
 
Vid Kråkhult finns detta söta föl, men vad gör du mamma........
 
Några själar badade fortfarande vid Gamla Örlenbadet.......
 
...och medan jag väntade på min pizza, fotade jag "Fläskön" i sommarskrud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0