Midsommarpresent.....

Hade en tid att passa idag, men innan dess ett stopp på fastande mage, hos vårdcentralens labb för ett litet stick.
En aning blodfattigare begav jag mig i rask takt tillbaka till bilen, nåja med den fart som mitt trilskande knä tillät. Där hade jag packat en enklare frukost, Gorby's pirog och blåbärsdricka. Förflyttade mig till gymets parkering, där matsäcken blev uppäten och bäst som jag svalde sista tuggan med kvarvarande slurken blåbärsdricka, slog det mig att visst ja, skulle ju ta tabletter också....
Tågade in på Sportlife-gymet (där även min massör Wicare håller till) och frågade efter en plastmugg att ta vatten i.
Killen i receptionen letade febrilt på flera ställen, men var tvungen att konstatera att det inte fanns en enda.
Men "Du får ta en Loka som midsommarpresent istället" och då var ju "problemet" löst.
Massagen var ont-skön som vanligt och vi diskuterade även motsträvigt knä, vilket hon trodde kunde vara överansträngning av senor, enligt min beskrivning. Vila ett tag, samt testa en lite snällare maskin på gymet nästa gång, fick jag som råd.
Ja inte blir det så mycket dans runt midsommarstången, men det är inte jag speciellt ledsen över. Kunde dock vara "nice" att kunna gå obehindrat. I såna här situationer inser man att nog rör man sig en hel del iallafall, för det är lätt att bli "lite skinkig".
Ytterligare en "midsommarpresent" kan vi konstatera blir räkning på gräsklippar-reparation. Det lilla livet fick åka till "Börje" på obestämd semester, då den inte ville starta. Jo förresten startade gjorde den några gånger, men dog direkt igen. Maken hade ett otroligt tålamod, lääääänge, men fick ge upp till slut.
Nu är det damlandskamp i fotboll på TV, kan ju titta på när andra springer då.......
.....och kaffe finns det inga hinder för att söla i sig.....
 
Utsikt vid intagande av frukosten.....
 
Midsommarpresenten
 
Små och stora vänner, samsas på matvisit. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0