Uppdrag utfört....

Imorse fick jag svar på proverna jag tog i förra veckan. Alla var bra och jag ska börja trappa ner på cortisonet, för att ta nytt prov i augusti. En bieffekt av just denna medicin är viktökning. Precis som om jag behövde det, men naturligtvis fastnade kilona snabbt som ögat på fru Berg, får nu hoppas att dom försvinner lika obemärkt som dom kom, om jag kan sluta helt med medicinen. Känner dock att stelheten i muskler och leder blir mycket bättre med cortisonet. Är det inte det ena, så är det det andra, med andra ord.
Fortsättning på det som gjorde mig så förbannad igår, följde idag. Skickade nämligen ett krav (inatt) om svar på den bifogade frågan i JO-anmälan. Vad fick jag tillbaka, jo en ny förkunnelse som löd:
 
"Du underrättas om att din skrivelse, som kom in den 25 juni 2013, inte har föranlett någon åtgärd från JO:s sida."
 
Varpå jag skickade iväg ytterligare ett mail: Om man skulle tolka detta som att JO inte svarar på frågor från allmänheten, samt vad nytta vi då har av JO.
Som sagt tyst och snäll, det var det läääängesen jag var......
Hade därefter ett hedersuppdrag åt sonen, att inhandla adapters för USA-resan till laddning av alla tekniska prylar som dom ska ha med och köpa rejält med "svenskt" godis på Grahns.
Båda sakerna utförda och en sväng förbi Rusta resulterade i två rea-stolar till trädgården, förutom de obligatoriska garn-nystanen man är tvungen att köpa, "när jag ändå är här- man vet ju inte om dom tar slut till nästa gång- om jag plötsligt skulle behöva".
Maken hade under tiden roat sig med att köra grus, ta bort ogräs på garageinfarten och snygga till häcken på framsidan. Potatisen var också färdigkokt, så bara att plocka fram fisken jag fixat iordning tidigare.
Besöket på second hand vid hemresan, slutade idag utan inköp, (kors i taket) det är inte ofta sånt händer.
Ikväll blir det allsång, Mord i Midsomer och stickning (på ett nytt "hemligt" lite större projekt, så nu har jag att göra ett tag).
....och så köpte jag naturligtvis en påse godis till oss också, som behöver ätas, Livet är hårt!
 
Sonens "order" färdig för avhämtning och vidare transport till godissugna amerikan-are (-skor).
 
Stolarna trivs redan med vårt bord, som behövde sällskap.
 
Stackars oss vad vi kommer att få slita, t.v. sockerfritt och t.h. vanligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0