Ytterligare en relaxad dag....

Mestadels mulet, men så småningom tittade solen fram och då kom det ett par rejäla regnskurar också, på köpet. 
Änderna har varit på både lunch och middag, samt en hel del småfåglar som passar på samtidigt att ta för sig av solrosfröna. Både gråsparvar, pilfinkar och sädesärlor har halvstora ungar som rantar med den vuxne på bästa "Följa John-vis", med oavbrutet gapande munnar.
Har även lyckats lokalisera ytterligare ett getingbo under byggnad. Har en liten prydnadsholk på hyllan ovanför gardinerna i glashuset, där flög dom ut och in, fick jag se i eftermiddags. Det gör dom inte längre, då jag "pluggat igen" hålet och satt en kladig tejp längs långsidans springa. Ingen större trafik så förhoppningsvis har det lyckats att stämma i bäcken (utan getingstick).
Ytterligare en liten baby-tröja blir snart klar, fixar det sista till "Barnmorskan i East End" om en stund.
Maken har varit med "B-laget" till Skövde och spöat Våmb, så han är nog nöjd med matchen.
Annars har jag sparat på det trilskande knät, så mycket som möjligt och lever på hoppet att det ska bli återställt.
......för jag lääängtar ju till gymet.
Inte direkt, men i valet mellan "pest eller kolera", föredrar jag underligt nog ett pass på gymet med fungerande knä, framför nulägets situation.
 
Mor och barn Pilfink, vilar på muren.......
 
....och nedanför i slänten ligger min "finsten" som grävskopan hitta förra våren, samt plattor kvarvarande från det trädgårdsmästeri som en gång fanns här. Dessa väntar på ny placering framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0