Effektivitet

Sovmorrron till tio, för det var vi värda och maken "återupplever" mitt onsdagsdygn från förra veckan. Med andra ord är det hans tur att snörvla nu. Tycker nog att jag är ganska tolerant vad det gäller nivån på städning av huset, men idag klarade jag inte att se alla smulor, dammtussar och kaffefläckar spridda lite varstans på våra 116 kvadrat, så ut med mattorna och fram med dammsugaren. Därefter fick hink full med cillit bang-blandat vatten och golvmopp hjälpas åt som avslutning på aktiviteten.
Mitt i alltihop ringde det på dörren och där stod två Jehovavittnen, (norsk variant) "med en inbjudan" , men de godtog ett "Inte intresserad" , direkt. Skrämde väl slag på dom, med svetten rinnande i ögonen kvast i hand och utkastade mattor på förstubron, ibland kan man dra fördel av sitt utseende....
Hann sen precis hitta lite matrester till maken i frysen, innan jag själv gjorde en personlig sanering i duschen, för att omedelbart därefter kasta mig i bilen för lunchdate på kinarestaurangen i Tibro.
Sista chansen att träffa kompisen på några veckor, då hon imorron drar på jobb till Spanien igen. Vi satt både länge och väl, så dom trodde väl att vi aldrig mer skulle lyfta på ändan. (Men dom sa inget iallafall.)
Hon skulle fortsätta till barnbarnen en extra sväng och jag drog vidare till Hjo, Hem&Hobby fick fint besök idag minnsann, då jag var skickebud åt mor som ville ha lite garn. (Jodå jag hittade ett och annat till mig själv också.)
En dryg timmas sittning hos mor följde därpå och en tur till Apoteket, samt Posten innan jag åter hastade hem, för att finna maken i bastun. "Ont ska med ont fördrivas" ungefär.
Kom precis på att jag imorron ska infinna mig på Arbetsförmedlingen i Skövde klockan tio, så kanske dags att avrunda....
 
Solen sänker sig på vägen hem från Hjo.
 
Vid Kråkhult var det "rådjursmöte" på åkern.
 
Till sist mina påskliljor som man blir glad av att titta på......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0