Idag "luktade" det vår....

Kanske finns det hopp iallafall, för idag när jag hämtade posten kände jag den där speciella lukten av vår.
Solen har lyst hela da'n och det var varmt att sitta ute på altanens solhörna nu i eftermiddag, med en kopp kaffe och färska spanska jordgubbar att doppa i socker. Det är sååå gott, jag lovar...
Satt ute och njöt i solskenet långt över en timme och ok, slumrade väl till lite också.
I förmiddags "lånade" maken bilen och for till centralorten med sin cykel, för att lämna in på service. Sen hade han varit på mini-turné i samhället, hälsat på sina gamla jobbarkompisar och en tur till biblioteket.
Uppdraget med att inköpa just jordgubbar klarade han, som framgått av ovanstående, galant.
Vid lunchtid kom Olle och hans mamma på besök, för att hämta ollen. Olle var nöjd med sin tröja och jag hoppas att han fortsättningsvis kommer att vara det också.
Skickade en liten påskhälsning ner söderöver, via Facebook (oss kärringar emellan) för att höra om kompisen var flygklar och fick klartecken på detta. Så imorron far vi en "snabbsväng" innan hon landar på riktigt, under långfredagen för några dagars hembesök, innan semester med maken tar vid.
Vi får väl se om dom hinner med Fagersanna en sväng också......
 
Förmiddag, ser ganska lovande ut....
 
allt riggat för njutning i solen vid eftermiddagstid.
 
Maken satte sig en liten stund också, innan hans dator ropade på honom igen.
 
Solen går ner efter (enligt min mening) första startskottet på våren.
 
Gillar jag påskliljor, eller gillar jag påskliljor.... fick ta plats på bordet när jordgubbarna var slut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0