Idrott, kalvstek och besök...

Söndagen startade (om än en aning senare än dom som körde) med att titta på Vasaloppet. Sen följde mer häng framför TV:n för att kolla om Johan Olsson skulle hålla undan på fem-milen.
Därefter fick vi sticka emellan med söndag-middag, så maken fick mat innan han försvann för att titta på fotboll, mitt i all annan idrott. Fagersanna IF spelade träningsmatch och hur intressant det nu kunde vara, i sammanhanget?
Men var och en väljer sin egen underhållning och jag blev sittande framför dumburken, som hade mycket mer sport att leverera, hela eftermiddagen.
Till middag serverades för första gången någonsin i detta hushåll, (lagat av mig iallafall) kalvstek vilket var helt ok med mycket grönsaker till. Nåja maken nöjde sig med de två (ja två) ärtor jag tvingade på honom, med motivering att han inte var säker på att han orkade så många egentligen....
Rätt som det var ringde det på dörren och in stövlade sonen, med en födelsedagspresent till mor i form av en DVD i kategorin "kass kostymfilm", vilken säkert är bra om Ni frågar mig, inte honom.
Hade hunnit slänga ihop en toscatårta som tyvärr blev aningen för välbakad, men ätbar iallafall som han fick med en bit hem av. Han blev även erbjuden stek till middag, men avböjde då han verkade föredra hambugare som väntade hemma på honom....
Resten av toscatårtan är tänkt att ätas imorron när syster kommer på elva-kaffe.
En hel del friidrott har det också funnits att roa sig med, vilket jag gjort samtidigt som det nu stickas halsdukar. Maken tyckte inte direkt att det var något lysande "nytt" verksamhetsområde, utan föreslog att jag skulle göra en häftig mössa till honom istället. Men han hade varken förslag på hur den skulle se ut, eller vilka färger den borde innehålla, så det verkade inte direkt genomtänkt....
 
"Klassisk" söndagmiddag: Kalvstek med tillbehör...
 
Toscatårta....försvinnande god?
 
"Halsdukstillverkningen": en klar, ytterligare en på G.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0