Olles olle och mer garn.....

Under dagen idag har jag hunnit med att handla på Tempo, åka till Hjo för inköp av garn till "Spanien-tröja", (en riktig sådan) eftersom lillebror inte tyckte att den med blå grundfärg var äkta. Jag får väl göra om och göra rätt, den här gången då.
Passade på att titta in en snabbis till mor också, men där var det som vanligt inga klackar i taket.
Visst är det jobbigt att inte må bra, men nå't positivt måste man väl ändå kunna hitta i tillvaron, om än aldrig så lite.
Höll på att glömma besöket på second hand, det hann jag ju givetvis också med förstås.
Hemkommen igen blev det till att laga en sen middag. Idag fick det bli chili con carne med sallad.
Sen satte jag mig vid TV:n med stickningen och tittade på Sveriges träningslandskamp i fotboll mot Slovakien.
Det var väl tur att jag hunnit sticka klart alla delar till Olles olle och kunde roa mig med att montera dessa, för det bjöds inte på någon underhållning idag heller. Ett riktigt tråkigt sömnpiller var det och dessutom bytte dom in Wernblom och hans sätt att spela fotboll har jag inte mycket till övers för. En svensk Schweinsteiger som bara ful-spelar hela tiden, nej tack säger jag.
Olles olle är dock klar för leverans, ska meddela mottagaren detta så snart jag ljugit klart här......
 
Soligt och ljust ute....
 
..med tjejer som åker skridskor på påsklovet
 
Solen går ner,....sett från stickfåtöljen.
 
Och här är Olles olle.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0