"Seger"-promenad efter Liverpool-vinst

Idag blev man "berövad" en sovtimme, men kan inte säga att jag har märkt av det så särskilt mycket.
Tomt på mjölk i kylen hade det hunnit bli och då är det tur att Tempo har öppet, så man kan fylla på. Maken tyckte sen att vi kunde ta en gemensam promenad, "skogsrudan" i solskenet, men det var ju match.
Då menar jag inte att allsvenskan hade säsongspremiär, för det är jag sådär lagom intresserad av faktiskt, men Aston Villa tog emot mina favoriter Liverpool på hemmaplan med start halv tre. Kan man inte tillåta sig att missa tycker jag och en ganska underhållande match blev det, som till sist slutade bra. (för alla Liverpool-fans iallafall 1-2)
Blev inspirerad av vinsten till att gå den där promenaden iallafall, eftersom klockan inte var så mycket och solen fortfarande sken inbjudande. Maken hakade på och nu är det avklarat, en sträcka på 3,6 km enligt hans tidigare mätningar.
Sonen ringde och anmälde visit nu ikväll, för att fixa min dators dåliga minne och montera några extra fläktar i faderns dator. Sen blir det till att spela Bingolotto med Babsan och håva in storkovan.
Så ser iallafall planen för kvällen ut, vi får se om den håller.......
 
Troligtvis en flugsnappare, som kvittrade vackert i den stora björken vid postlådorna.
 
...och nu är han igång igen, men isen är seglivad där i skuggan.
 
Middag: vitlöksdoftande fläsfilé med ugnsbakade rotsaker
 
VIP-"läktare" för kajor...
 
Halvvägs på vår vandring av "skogsrundan".
 
Nu ska vi se hur långt det är kvar hem, GPS på.....
 
Nerför backen....
 
...förbi And-dammen i "Byn", vilken var tättbefolkad.
 
Till sist belöningen: Fika i solhörnan på altanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0