Det blev för mycket lök igår.....

Lök och tomatsallad till fisken på middagen och grekisk sallad med vitlöksbröd till kvällsmat, föranledde en del magknip mitt i natten och en något opålitlig mage frampå morronkvisten
Inga stora dramatiska saker och jag ska bespara er detaljer, men tillräckligt för att man skulle vara tvungen att tänka sig för vart man åkte. Inte alltför långt från badrummet med andra ord.
Inget ont som inte har något gott med sig tänkte jag då snabbt, går ju inte att åka till gymet i den konditionen.
Helt klart, ta den enkla vägen till bekväm lösning och visst lyser det "en dåres försvarstal" lång väg......
Nu vaknade dock det bättre jaget till liv framvid lunchtid och kunde ta kål på bortförklaringarna och magen lugnade sig betydligt, så en tur till gymet blev det allt.
....och så nöjd man känner sig efteråt, borde man kanske åka ännu oftare. Bara en tanke.....
Maken ägnade sin tid till att med maskin ta sig an gräset i slänten en stund, innan han fick ge upp för att ryggen sa stopp.
Den arbetsvillige grannen har också varit här och förberett det sista inför gjutningen, som är bestämd till lördag. Under förutsättning att vädret tillåter antar jag.
Maken har åkt på fotboll som lagledare för U-laget och syster skickade nyss en förfrågan om jag skulle med på Länsdansen i Olstorp på fredag. Det börjar bli lite tradition att jag hänger med dit, så också iår, då jag inget annat har för mig.
För övrigt har jag pratat med en jobbarkompis till morfar idag och sen ägnat en hel del tid åt att teckna ner lite anekdoter från morfars liv till utställningen. Det svåraste kommer att bli urvalet inser jag nu, vad ska vara med och vad ska inte. 
Härnäst på agendan står dumburken, stickfåtöljen och givetvis är en ny tröja påbörjad.......
 
Det växer bra i slänten, åtgärd nödvändig......
 
....börjar även spira i kökslandet.
 
...och i cementringen blommar lingonen. 
 
Ny lampskärm fixad, denna gång med tyget påsatt åt rätt håll.
 
Detta är mitt revir......bara så du vet, mås!
 
Får väl söka efter nån annanstans då, låt se nu........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0