Sol, varmt och odling

Idag blev det en rejäl sovmorron, då jag (som jag skrev igår) efter power-napen i fåtöljen fick ny energi. Visserligen med hjälp av kaffe också, men som sagt jag var inte trött så det blev sent. Men det går ju att tvätta och fixa på datorn även under de sena timmarna, så huvudsaken att saker blir gjorda, inte när man gör dom.
En fin dag att vakna till var det iallafall och maken gick ut en stund till sitt nygrävda hål, för att fortsätta arbetet med att anlägga en mur. Nu har vi en murare till granne, så han har tänkt att "pumpa honom" på lite råd innan han gör nödvändiga inköp av material och startar projektet på allvar
Själv förberedde jag mötet med min handledare imorron och har ritat en mall med exponeringsförslag av textdokument, samt sammanställt hur långt arbetet har kommit och listat praktiska frågor.
Sen ringde Arbetsmarknadsenheten i Tibro, för nya pappersunderskrifter och personligt möte inför Fas 3-placeringen som startar 17 maj. Det finns dock ingen anledning att ansluta till norrmännens "syttende maj-firande", denna start är av en helt annan beskaffenhet, föga värd firande. (Ett nödvändigt ont snarare, för att klara försörjningen.)
Apropå försörjning, så hoppas jag nu efter sådd i kökslandet, att det ska bli självförsörjning på grönsaksområdet.
Dock har jag med historien i ryggen inga större förhoppningar, eftersom jag dessvärre inte har speciellt gröna fingrar. Men som med så mycket annat: "Skam den som ger sig!"
Nu ska jag äta vattenmelon, för det är såååå gott om man är törstig.......
Sen väntar ishockey igen, Ola-Conny & Morgans starka resa och nu landade en hungrig and-hanne snattrande på gräsmattan. Får väl se vad det står på menyn för hans del ikväll.
 
Inte så stora, men väldigt vackra. (tycker jag)
 
Sjön är lite lugnare idag, om än inte spegelblank. T.v. simmar kanadagässen och väsnas, överröstar t.o.m. måsarna när dom nu låter. (inte så ofta som tur är)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0