Städ"virvel", t-bane-tur och bröllopsdag

Idag var det lite rörigare än vanligt. Jo det kan lätt bli så, när många ska samsas på liten yta med snäva tidsramar i vardagen.
Nu berörde inte stressen den äldsta generationen direkt, vi kunde ta det lugnt, trots måste-åka-iväg-snart/nu-kaos, blandat med lika delar har jag-med-mig-allt-ångest och var har jag lagt......
Skönt att man inte deltar i det rat-racet längre. Skönt är det också att vi inte behövde bekymra oss om bilen och p-avgifter heller, då vi helt sonika lånade ut densamma till dottern, för snabbare transport till skola och dagis. En win-win-situation alltså.
När tystnaden lägrat sig efter deras avfärd, blev det frukost och därefter försvann även maken, till Kungliga Biblioteket. 
Ensam hemma med en stillsam vädjan om lite röjningshjälp och bokning av tvättstuga, gjorde jag en snabb överblick, startade i ena ändan och "sköt allting framåt" som kom i min väg, ställde av vartefter och inväntade tvättmaskinerna därnere i källaren. Om dom nu hittar saker och ting är det ingen som vet, men tycker att jag har varit ganska logisk och konsekvent i mina "undanläggningar".....
Hyfsad ordning för visning av lägenheten för potenciellt byte, tycker jag ändå att det blev och som dottern sa när hon hasta iväg: "Finliret" hinner jag när jag kommer hem....
Som avkoppling efter "träningspasset" tog jag en tunnelbanetur till DN-skrapan på Kungsholmen, för att på vinst och förlust forska efter "morfars konferensbord". Pratade med flera trevliga personer i skrapan som engagerade sig i min sak och hjälpte till så långt dom kunde, men ännu ingen framgång i letandet. Men lämnade visitkort och hittar dom på något, hör dom av sig....Väldigt positivt bemött blev jag!
Tunnelbana tillbaka igen och med en mjukglass i högsta hugg återvände jag till utgångspunkten, satte på kaffe och relaxade i skuggan på balkongen. För det är varmt här i Stockholm idag, riktig sommarvärme.
Maken ringde och lät meddela att han tänkte stanna på biblioteket till stängningsdags, sen hade han (nog) tid att fira 35-årig bröllopsdag med middag någonstans på sta'n. Vi får se vart vi hamnar.......
 
DN-skrapan byggd på sextiotalet, stod klar 1964.
 
En modell av densamma som fanns inne på kontoret hos nuvarande ägare, Fabege.
 
Jag fick även åka upp till våning 23 "Tornet" och prata med Antonio i frågan.......
 
.... man kan inte direkt klaga på den arbetsplatsens utsikt, eller??
 
panorama runt-om.
 
Trädkronor och flygplan i det blå, vid passering av Rålambshovsparken.
 
Från tunnelbanan vid Gamla sta'n, då vi passerar Slussen.
 
Rogivande stora lönnar skuggar balkongen, vid coffe-break, "på hemmaplan" igen.
 
...och högt däruppe är himlen klarblå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0