Svårt att klaga på vädret idag.....

Lite mellandag i hemmet blev det, med såna nöjen som tvätt och trädgårdsskötsel. Först var jag ute och "rev lite i rabatterna", för att senare ägna tid åt färdiga tvättmaskiner medan maken beväpnad med ljudbok och hörselskydd, tog sig an det långa gräset. Han lyckades också få liv i den över vintern avställda SAABen, men om det varar, eller kräver ett nytt batteri i slutändan är ännu lite oklart.
Den är nu påställd och ska byta till sommarskor imorron och sedan eventuellt visas upp för intresserad köpare.
Jag skulle ha åkt till gymet, men sparar det till morgondagen, då vi ska "åka konvoj" till Tibro med båda bilarna, för säkerhets skull. Sen ska det handlas mer cement och därefter är vi klara att gjuta ny mur.
Detta med stor hjälp av vår snälle och arbetsvillige granne, som under vår bortovaro riggat klart det sista på byggplatsen.
Har idag även pratat med han som numera äger morfars svarv och fått reda på att den finns i Lidköping. Den står på en skola, där den används för pensionärskurser.
Han kom väldigt väl ihåg när dom fick svarven till Falkängen och köpte den senare av nostalgiskäl, då den skulle säljas vidare. Han lovade att fixa några foton och maila över till mig......snällt.
Sonen kommer ikväll efter jobbet och ska "gulla lite" med datorn så får vi se om den blir i bättre form. I nuläget  använder jag min pappas bärbara som reserv, den vi brukar ta med på semestern. Inte helt idealisk den heller (tycker jag) men helt klart hanterbar, till skillnad från det andra lilla livet....
Nu blir det lite dumburk innan salladsfix, som datadoktorn beställt i utbyte.
....och visst ja, kröp ju runt på vardagsrumsgolvet och klippte till gardinerna och dynklädseln till glashuset. Resultat visas, när de är i färdigt skick och så behövde jag visst skaffa ytterligare två meter, får bli på Mors dag. 
 
Nää, gräset blir inte grönare nå'n annan stans, inte mera välklippt heller. Varenda granne på Sågvägen har klippt sina gräsmattor idag, de kunde väl inte med annat, när det blev så fint hos oss. (haha!)
 
Handskar är bra skit, när man brottas med nässlor, hänger på tork efter förrättat arbete och jordavsköljning.
 
Här är rabarberskogen jag skrev om igår....
 
mrn det växer överallt, här i cementröret vid trappan.....
 
och gullvivorna vid stenen på framsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0