Avsnitt femtioelva i följetongen....

Uppdatering av Telia-eländet: Klockan halv ett ringer det en tekniker och vill komma imorron. Just den dagen på hela veckan som jag har annat inplanerat, är inte det väldigt typiskt? Nu fick vi se till att han lade om sin dag och kommer till oss på morgonen mellan 8-9, sonen är rekvirerad att sköta konversationen. Ingen idealisk tid för honom heller, men han kommer. Nu vill det verkligen till att teknikern håller tiden, då jag ska vara på ett möte i mitt uppdrag som god man 10.30 i Hjo.
Annars har väl inte några världsnyheter passerat Fagersanna, annat än att i det Bergska hushållet firar vi julafton den 26 december iår. Det blev bestämt idag och ett telefonsamtal nu på eftermiddagen, gav mig två och en halv timmas riktigt jobb imorron eftermiddag.
Ett hemligt, mindre handarbetsprojekt fortskrider enligt plan och då man inte har roligare än man gör sig, passade jag på att byta lakan och steka julköttbullarna. Förutom detta, den vanliga sittningen vid datorn och "Plommonträdets småfågelrestaurang" har öppnat, under nyfiket tjattrande av en flock änder. De lever i tron att allt i matväg i första hand är avsett för dom.
Lite grus har jag också skyfflat, i ytterligare ett försök att jämna ut groparna på garageinfarten.
Några fler julklappar är paketerade och överblivet ris blev korvgryta.
Well, not a very interesting day.......but it's nearly done, next!
 
Småfågelrestaurangen är öppen....
 
.....och julköttbullarna är "trillade", stekta, provsmakade och frysta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0