Jobbsök som vanligt och annat aningen roligare...

Har idag efter en lång sejour vid datorn, omorganiserat samt rensat lite i hallen och maken har lovat att sätta upp klädhängare med plugg, avsedda för den yngre generationen. Hittade en häftig i trä på second hand i förra veckan med fyra rejäla krokar. Slut med jackor och overaller på golvet precis innanför dörren är det tänkt, när vi har finbesök. Man kan ju alltid önska iallafall.....
Har sen också plockat iordning på julklappar och godis, tänkta för utlandet. Nu är det tyvärr ganska deprimerande dyrt med porto och under sjuhundra lär jag inte komma, om jag över huvud taget ska få med nå't. Då pratar vi ett antal brev på ett halvkilo var.
Har även matat mina "husdjur", mockat efter dom på altanen och skrämt iväg dom när jag ansåg de hade fått tillräckligt för idag och inte ville städa altanen mer.
Snart ska jag ta en liten tripp till det närbelägna samhället Mölltorp och leverera några vantar till en av kusinerna som bor där. Även lämna en stor kasse med skor och tröjor, som hon ska vidarebefordra till flyktingförläggningen i Karlsborg. Det är ju bättre att det kommer till nytta än att det bara tar upp plats i min hall.
För övrigt fungerade inte heller internet/telefon med den nya sladden, så nödlösningen fortsätter och sonen är rekvirerad till att komma efter jobbet ikväll, framåt nio-tiden. Säger bara teknikens under, eller snarare bristen på detta. F-r-u-s-t-r-e-r-a-n-d-e.
Återkommen från Mölltorp, därifrån anmodad per telefon av maken att påbörja hemresan något tidigare än planerat, då han försvann en dryg timme innan jag åkte, till idrottsplatsen och hade givit sig av dit utan husnyckel, trots att jag informerat om min utflykt i förmiddags. Minnet är kort men bra, kan vi ju säga om vi ska vara snälla.....
Återstår att kolla lottoraden.....spänningen är enorm!
 
Min nya "sko"-hylla, den har stått till sig i glashuset ett år och nu fick jag denna idé.
Den gamla hyllan har jag också fått en snilleblixtidé om hur jag fortsättningsvis ska dra nytta av.
 
Kasse och vantar framgångsrikt levererade, till Mölltorp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0