"Allmän tråkdag"

En liten avstickare till second hand-affären på förmiddagen, är väl enda nöjet så långt idag och nu går det mot kvällning. Annars har jag roat mig med städning av handväska, framplockning av rese-attiraljer, lagat några kläder på symaskin, sparkat igång tvättmaskinen och diskmaskin, samt serverat middag. Passade samtidigt på att fixa söndagsmaten, när jag ändå stod vid spisen.
Maken försvann på fotboll en stund och jag har som sagt bara ägnat "egentiden" åt tråkgrejer. Inte ens har det blivit av att jag satte på TV:n, trots att det alltid är fotboll från England såhär dags på lördagar (och idag var det Liverpool, visade det sig). Ja dom vann och jag har sett målen.....i efterhand.
Visst är det skönt att få lite tråkgöra ur världen, men inte speciellt kul medan man håller på.
Har satt på en panna kaffe, så nu ska jag trycka igång dumburken, fika och testa det inköpta garnet i nya bläckfiskar.
Kan undra om det vankas belöning i form av Lottovinst lite senare, för det är jag värd (tycker jag själv iallafall) och nu borde det väl snart vara min tur.......
 
Har dom grillparty i Strandstaden tro?
 
Det är höst hos grannen.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0