Citruslunden

Söndag innebär "världens största marknad" alldeles utanför Torrevieja, som man naturligtvis inte vill missa om det är möjligt, om man kan hitta någon lika entusiastisk att besöka evenemanget ihop med.
Mitt ressällskap följde ju med till den lilla marknaden häromdagen, så han (får man väl förmoda) anser sig nog ha fyllt den kvoten. Nu hade jag sån tur att det fanns hugade shoppare att lifta med och har alltså gjort några timmars vandring där i citruslunden, med diverse små inköp som följd.
Efteråt satte vi oss i skuggan och intog en enklare måltid. För min del blev det engelsk "pork pie", bäst att passa på när det ändå var ett engelskt etablissemang.
Väl hemma, avsläppt vid dörren och bara att ta hissen upp, slog tröttheten till med full kraft. Lade mig på sängen för att sträcka ut ryggen lite och det slutade ganska snart med en slummer.......
Tog sedan en diskussion med maken, där han fick två val: Ha med mig på fotboll för att sen vänta medan jag ”ljög färdigt bloggen”, eller lämna av mig på vägen dit hos kompisen som har trådlöst Internet att låna.

Han valde den billiga, snabba varianten, att åka själv på matchen och slippa sitta av en timma efteråt. Jag kände mig också väldigt nöjd med detta arrangemang, då åldern helt uppenbart tagit ut sin rätt och tröttat ut tanten med över tre timmars marknads-gående i trettiogradig värme.

Kompisen bjöd sen på lite kaffe med tilltugg, både lekamligen och i form av tjat.

Maken anlände efter en ganska tråkig 0-0-match, vilket gjorde att min kväll kändes än mer väl disponerad.

Efter siestan mitt på dagen, återvände så en aning energi frampå kvällslvisten, som jag använde till att fixa köttfärssås, inför morrondagens middag.

Ytterligare bilder från Murcia: Däruppe på berget var vi och åkte grusvägar för fem år sedan…..
 
De hade spårvagnar också.
 
Ett av de bestående intrycken från marknaden.
 
Idag överlät jag åt andra att handla churros, blir jag sugen finns det ju vid ”vår” strand att köpa.
 
Snart ”hemma” från Citruslunden på gammal väg, här bara en av ”tiotusen” djupa hålor att kryssa förbi och mellan. Sympati och tack till den tålmodiga chaffören.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0