Hur ser det ut i Guardamar?

Grannstaden en knapp mil norröver har vi passerat många gånger, kanske dags att ta en ”sightseeing” där också tänkte jag imorse.

Maken blev pånytt utskickad i brödärende och frukosten på balkongen intogs väl inte klocka sju precis. Gott bröd hittade han hursomhelst och sen skulle han ta en promenad sa han. Jag som får hushålla lite med vad  knä’t tål, stannade i lägenheten och skrev det förra blogginlägget.

En stund innan det var lagom att äta middag, startade vi vår korta resa till Guardamar. Nu har vi inte sett hela sta’n, (då den var större än jag trott) men en bit i alla fall.

Så pass mycket att vi kunde konstatera att fina parker fanns det.

Traskade runt några kvarter och hittade snart en kinarestaurang som såg hyfsad ut.

Beställde var sin rätt, åt upp allt utom riset och fick två par sockar som present tillsammans med notan. Ska man vara förvånad? Är i alla fall bättre än snaps, som vi erbjöds till notan på förra kina-haket.

Hade sen bestämt att träffa kompisen vid stranden för att ta en fika, då hon hade ledig dag.

Vi blev sittande i två timmar, innan vi masade oss hem, för att hänga upp tvätten.

Under kvällen blev det sen premiärtur för mig som chaufför i den lilla gula, då jag lånade kompisens Internet en stund och som ”efterrätt” shoppade lite mat på Mercadona.

Nu ska vi  äta focaccia, den har precis blivit klar i ugnen och luktar inbjudande…… 

 

Orienteringskarta över Guardamar
 
Dekorationer med historisk berättelse vid parken
 
Mer utsmyckning ….. ett kvarnhjul?
 
Varje turistort av rang, kräver ett tåg, inte precis fullsatt idag…..
 
Yiummeee! Men köpte inget.
 
Vackra blommor…..
 
En gräshoppa flanerade på strandpromenaden, precis som vi.
 
Vid havet var det fisketävling ikväll. Vad de hoppas fånga?, vet vi fortfarande inte….

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0