Nej inte idag heller.....

...hittade jag dit, till gymet. Det kom såååå mycket annat emellan, men imorron så....
Sonen kom "inramlandes" vid tvåtiden inatt, precis när jag hittat sängen. Men han har ju egen nyckel och hittar i huset, så det gick alldeles utmärkt att ligga kvar.
Nu ska tilläggas att han var fullt nykter, så inga missförstånd och rykten sprids. På väg hem från ett LAN i Mariestad tog han sig hit istället, för att montera nyleverade delar (från Stockholm via kompis) i farsans dator.
Enligt egen utsago nu på förmiddagen höll han på till halv fem, innan han nyttjade gästsängen i mitt dator-rum.
Fortfarande är inte alla program-finesser installerade, så han har delat tacogratäng med oss till middag.
Innan dess hann jag en tur till Tibro, second handen låg kvar och några fynd blev det där, samt ett kortare möte med en f.d. arbetskamrat. Drog sedan vidare till Rebdesign och hälsade på mina tröjor, alla bor fortfarande kvar. Några fuskvantar hade dock flyttat, sen jag senast var där. Önskemål om vantar i grått och svart, hade hon fått från flera håll. Är dock fullständigt övertygad om att det inte är barnen som vill ha detta.
Men får väl kolla i "lagret" och eventuellt tillverka lite nya exemplar, i dessa glada färger då. 
Klockan hann sedan dra iväg så mycket att den utlovade gratängen, som inte ens var påbörjad skulle ha blivit en hel timme försenad och inte klar till två-tiden som utlovat.
Och så kunde vi ju inte ha det, gymet fick alltså vänta på min visit ytterligare en dag. Men den som väntar på nå't gott..... har jag hört nånstans. Apropå gott, så intas sådant just nu samtidigt, (till kaffet) i form av smågodis.
Fy skäms, men det är ju lördag iallafall.
 
Makens höstprojekt i trädgården, vi har en hög grus över som ska läggas här, istället för gräsmatta.
 
En helt vanlig höstvy.
 
Nödlösning i väntan på ny utrustning.
 
Pil-pil till kvällsmål.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0