Söndags-Agenda

Inte uppe i ottan precis, men resan till gymet som jag hade föresatt mig blev gjord och efter detta med en därpå följande dusch, kunde tolvkaffe intagas iallafall.
Behaglig temperatur är det ute, lite blåst men soligt och fint. Höstfärgerna tar mer och mer över naturen och visst är det vackert, men förebådar ju mörker och kyla.
Lotto-vinst? ja det kan man ju drömma om, så också fortsättningsvis, då det igår kväll inte slog till. Möjligen kan det ha blivit en tjuga till symötestanterna att festa för (haha).
Tvättmaskinen får även idag göra ett dagsverke trots vilodag, för det behöver finnas kläder iordning inför packningen, som avancerar på ganska bra. Har dock inte börjat prov-väga än, men går här och funderar så ett och annat plagg "har fått stryka på foten" och återbördats till garderoben. Än är det gott om tid att fortsätta gallringen och vela fram och tillbaka, men kanske, kanske kan jag lyckas med att inte ha full vikt vid incheckning denna gång........
Ikväll ska jag se partiledardebatten på Agenda och skulle väldigt gärna vilja ha ett svar på varför bidrag till overksamma åtgärder och suspekta aktörer inom arbetsmarknadspolitiken är rumsrent, medan bidrag/ekonomiskt stöd till individen är av ondo. Vad är det för skillnad? (Annat än mycket ska ha mer-principen...) Hur ska man kunna påverka sin situation när man är begränsad av ett regelverk, likställt med Moment 22? Och vad har man för val, då det inte finns jobb så det räcker till alla som söker det som finns?
Risken är väl bara att jag blir än mer förbannad över hur de "lindar in" svaren, då de tror att gemene man inte genomskådar eller förstår "svåra ord". Som sagt, undrar vad som är värst: Att vara dum på riktigt, eller "frivilligt" tvångsplacerad i fas 3.
 
Nu hittar man dit..........
 
Bråbacka-backen skiftar i höstfärger.....
 
Här hemma knoppas fortfarande rosorna i krukan på trappan.....
 
...och bredvid står mitt egenodlade mästerverk, som bidrag till Halloween-firandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0