Stranden och parfym

Vi gjorde inte många knop på förmiddagen. Men när kompisen (som hade ledig dag) skickade sms att hon låg på stranden efter diverse ärenden uträttade, däribland gymet (hmm…), tog vi oss i kragen och knallade dit.

Maken hyrde en solstol med parasoll, medan jag traskade en stund i vattenbrynet. Jag avstod badet och gick i förväg hemöver för att fixa till middagen, som vi alla tre intog på balkongen. Därefter lite siesta och sen återkom kompisen för att hämta mig till en kvällsshopping i Torrevieja, mini-style.

Vi hann med en parfym-outlet och ”bås-affärerna” vid hamnen innan Mercadona slutligen fick en visit. Maken hämtade upp mig hos henne, då jag hunnit med att ljuga färdigt om söndagsmarknaden. 

 

 ……men jag fegade ur.
 
Vi passerade genom saluhallen……
 
 ….där även denna fortfarande var vid liv, trots att timmen var sen.
 
Lite mer pengar kanske……
 
….innan vi hittade alla de små krimskramsbodarna, men vi handlade bara i en av dom.
 
Rostade kastanjer fanns också till salu.
 
Såhär glad kan man bli av fyndet på parfymaffären. Nu återstår att se om doften stämmer…

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0