Affisch och skottkärre-hjul....

Idag hade maken en "date" hos ögonkliniken på KSS, en återkommande rutinkoll p.g.a. hans diabetes. Jag passade på att hänga med som chaufför och uträtta en del ärende under tiden, samt sen fixa några till saker gemensamt efteråt.
Startade på Nordea inne i stan och efter att ha väntat fem minuter på min tur, blev jag hälsad med "och du skulle ha valuta", har sett ditt namn bland beställningarna.....
Är man ökänd eller välkänd är då frågan? I detta fallet, faktiskt den positivare varianten. Det visade sig nämligen att båda tjänstgörande kassörer, var bekanta. Den ene f.d. arbetskamrat och den andra Tibrobo. 
Jag fick mina euron och nu är det bara att vänta på resestarten, vilken ändå ligger ett bra tag in i framtiden. Men eftersom det inte går att hämta/köpa valuta i Tibro får man passa på att vara ute i god tid och hämta inne i storsta'n då ärende finns dit. Ja servicen blir bara bättre och bättre ......eller?
Hann sedan en snabbtur till Maxi, ÖB och Rusta (jodå just det garninköp!) innan maken anmälde sig klar för resterande ärenden. Ett nytt hjul till skottkärran var nödvändigt, då han av en händelse, kommit för nära med röjsågen. Så det kan bli.....
En säck med färdigskalade solrosfrön och en hammare på rea, samt två blommor blev resultatet av besök på Granngården. Dock ingen mer röjsågsvariant, då expediten faktiskt ansåg att vi inte var i behov av den på extrapris som vi funderade på, eftersom vi redan hade vad vi behövde, när vi frågade om råd. Inte alltid man får såpass ärliga råd i en affär.....
Biltema fick också besök av oss, där fikade vi dessutom. Kanske inget mysfika, men billigt. (Två korv med bröd, kaffe och dricka för 45 riksdaler.) Därefter orkade vi även titta till Plantagen.
Hemma väntade sen mail med färdig annons och flyers inför Morfars-utställningen, så imorron ska jag skicka ut "reklam" om eventet till media och andra eventuella intressenter.
Middag hann vi också få i oss, samt en kopp kaffe i glashuset, innan jag smet iväg till second handen, det var ju tisdag.......
 
Många mörka moln hängde över sta'n, men regnet kom aldrig...
 
"Mysfika" med utsikt.....
 
....och till sist Morfars-affischen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0