Dag två.....

...av utställningstiden tillbringade jag på plats, ifall det kom några intresserade besökare. Har väl varit ett tiotal nyfikna att guida runt bland föremålen. Annars har det inte blivit så mycket gjort, förutom bläckfisk-virkning.
Bättre att ha något för händer än att sitta sysslolös, tycker iallafall jag.
Vädret är prima och på hemväg införskaffades lite mer proviant. Ska nu baka en äppelkaka tänkte jag och förbereda måltid för noll-åttorna, kan just undra om de kommit iväg än.
Bara telefonsvarare på hos maken, men dottern ringde istället för det verkar vara knas på hans telefon, i vanlig ordning. Undrar om det är "måndagsexemplar" de ger bort i sina supererbjudanden, telefonbolagen......
De satt fast i bilköer ut ur Stockholm och hade bara hunnit till Södertälje, men mormorsbiffar "is still on", hur sent de än dyker upp tydligen.
Gott om tid att baka äppelkaka då alltså, eftersom det verkar bli middag spanien-style (alltså inte före nio på kvällen).
Nu börjar det lukta gott från ugnen gott folk.......
 
Eftermiddagsfika i det gröna.....
 
Naturens konstnär.
 
Fin höst-eftermiddag.
 
Ja vad tror Ni......Ätbar?....annars har jag fler äpplen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0