Fiskbulle-dag......

Är det inte typiskt, att vakna med världens huvudvärk när man har tider att passa och saker att göra. Precis så började min dag och jag kan säga att det var på ren vilja och minus frukost det gick att genomföra mötet med tidningen klockan åtta och snabbsamtal med utställningsteknikern.
Fick sedan lite lov om hjälp med det sista på programbladet av kultursekretararen, kunde prata igenom det akuta med handledaren och sedan snabbt ta mig hem till sängen igen. En banan gick att få ner innan jag däckade i bingen. Runt tretiden då jag vaknade till, kändes det som om att, lite fiskbullar kan nog vara möjligt.
....och så fick det bli. Hade fått mail att programmen var klara för hämtning, då återstod bara lite syarbete och så blev det en tur till Tibro igen.
Helt återställd är jag inte, men mycket bättre och det som skulle göras för dagen gick att utföra.
Nu ska jag endast spika i trädet imorron förmiddag och sätta trådar. Vad i allsindar dillar hon om , tänker kanske en del, men det är bara att komma och titta, så "trillar poletten ner".
Invigning förrättas av Ingemar Fredriksson (Kanot-Fredrik, gammal välkänd Tibrobo) imorron kväll (torsdag 19.9) klockan 19.00.
Då har vi vernissage och bjuder på .....morfars efterrätt.
Sen kan man se utställningen vardagar 8-17 och under helgen på Möbeldagarna (28-29 september) fram till 10 oktober.
Ring gärna och beställ "guide" den som vill, så kommer jag till avtalad tid.
 
Då var det alltså dags igen för "mår inte så bra-middag"
 
Jo det gick ju lysande att ta kort på den elektroniska skylten. Ännu bättre hade varit, om man kunnat se vad det står. Försöker imorron förmiddag igen i annat ljus.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0