Inredia-söndag och "pott-mössor"

Morgon och åter dags att styra kosan till Inredia-huset och morfars-utställningen. Andra dagen av Tibros Möbelhelg bjöd även den på perfekt höstväder och en massa folk, intresserade av möbler och historia.
Likadant idag med många, både kända och okända personer att prata med och berätta om morfars hantverk för.
En och annan avlägsen släkting, som jag inte hade en aning om gav sig även tillkänna. Visserligen släkt på väldigt långt håll, men alltid roligt att prata "lite gamla tider" och diskutera folk från förr.
Igår blev det lite engelska och idag en del knagglig tyska, men kul det också att försöka sig på utrikiska och se hur länge man klarar sig i konversationen, innan det slår stopp. (Gick hyfsat ändå)
Maken hade passat på att "rymma" medan jag ägnade mig åt möbeldagarna. Fotboll i vanlig ordning, på annan ort med Fagersanna IF och än har han inte återvänt.
På TV kan man beskåda Liverpool spöa Sunderland, det är iallafall min förhoppning.
Vi får väl se sen om jag orkar skära lite sallad framåt kvällningen. Till middag fick jag rester, kinamat från igår.
Kanske ska ge tvättmaskinen en laddning att jobba med och börja fundera på Spanienpackning. Ja det är lång tid kvar, men jag inbillar mig att denna gången kanske jag kan plocka fram och plocka bort, (om jag har god tid på mig) så det inte blir för mycket som det brukar bli.
Men varför skulle jag lyckas med detta nu helt plötsligt förresten......?
Å andra sidan, skam den som ger sig!
Ps. Maken hittade hem så småningom, via lite idrottshistoriska utflykter till Låstad....Ds.
 
Fler bevis på att hösten är här.....
 
Mina egenodlade Halloween-pumpor, inte så stora kanske men.....
 
En hel del folk idag också......
 
Fin kväll igen.....
 
...och det blev visst en "pott-mössa" till.......
 
....så nu har den första fått en kompis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0