Syster, shopping och Stockholmsnyheter....

Idag var det en del möten i huset, så lunch fick jag intaga i stående ställning i pentryt. Men man är väl flexibel som jag sa, när det kommenterades och erbjöds en stol på närliggande kontor. 
Några personer har även idag varit på besök hos "Morfar", däribland syster med assistent. Imorron är det tre skolklasser inbokade på förmiddagen, då de har en temadag.
Efter att syster med assistent besett och fotograferat utställningen, förflyttade vi oss med min bil till centrum för att fika. Hade tänkt hos Vill-Anns men måndagar har dom stängt, vilket jag egentligen visste om jag tänkt efter före.
Ingen skada skedd, då det finns fler fik, så det fick bli Brödboden istället.
Stärkt av kaffe med kaka, gjorde syster några inköp i Elanders bokhandel och blev sen övertalad att kolla in kläder och skor hos Family House, eftersom det fanns gott om tid innan hemtransporten var beställd.
Jacka och joggingskor hittade hon och jag fann ett par vinterstövlar till bra pris, som kändes sköna.
Skulle sen ta mig i kragen och avverka gymet, när jag ändå var på G......
Men där var det fullständigt överbefolkat och som "grädde på moset" hade de satt in ett extrapass för enskild grupp klockan fem (fem i var klockan), sen var det ordinarie gruppass klockan sex, så jag slapp.
Nåja, slapp och slapp....får försöka klämma in ett pass under morrondagen innan fyra. Irriterande är det en aning ändå att de har dålig koll på informationen......
Hemma passade maken på att ta en promenad, då barnbarnen ringde från Stockholm och ville prata med morfar. 
 
Mer saker på gång i Tibro under hösten.....
 
Blomsterprakten i krukan vid Inredia-entrén är "höstanpassad".
 
Diverse fordon passerar på riksväg 49......
 
....här en variant till.
 
Syster anländer för att "hälsa på morfar"......
 
...och här nån timma senare, har hon shoppat loss ordentligt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0